17:07 Як вибрати фотоаппарат |
Отже, ви вирішили придбати фотоапарат, але не знаєте з чого почати. Багато в чому вибір фотоапарата будуть визначати цілі його використання. Для зйомок на відпочинку, сімейних свят та місць визначних пам'яток підійде компактна цифрова або плівкова камера, для роботи в студії або постійних зйомках на весіллях, бенкетах та інших заходах потрібна фототехніка серйозніше.
Основними критеріями при виборі фотоапарата можуть служити: Цілі використання Якість одержуваних фотографій Тип носія (плівка / цифра) Розміри і вага Ціна фотоапарата Сьогодні на зміну плівковим фотоапаратам прийшли цифрові, які за багатьма параметрами перевершують перші. Тому більш детально зупинимося на виборі цифрового фотоапарата. Вибір фотоапарата виходячи з цілей використання Якщо Вам потрібно фотоапарат, який буде завжди під рукою, легкий, компактний, який завжди можна сховати в дамську сумочку, то вибір безумовно падає на ультракомпактні ЦФК, такі як Sony Cyber-shot T9, Casio EXILIM EX-S600, Canon Digital IXUS i5. Ці моделі відрізняє не тільки малу вагу і габарити, але і ультрамодний дизайн. Якщо таких жорстких обмежень до маси й розмірам немає, то можна поглянути на звичайні цифрові фотоапарати. Тут кожна модель це плід інженерної думки виробника. Якусь відрізняє наявність поворотного екрану, хтось славиться здатністю знімати відмінне макро з відстані 1 см. Тут можна розбити камери на два рівні: початковий та просунутий. До початкового рівня можна віднести моделі: Canon PowerShot A620, Nikon CoolPix 7600, Fujifilm FinePix E900, Kodak С663, Sony DSC-P200. До просунутому рівня відносяться моделі які увібрали в себе все найкраще з лінійки ЦФК даного бренду, наприклад Fujifilm S7000, Casio EX-P700, Sony CyberShot DSC R1, Olympus С-70 Zoom. Просунуті моделі відрізняє більш якісна оптика, покращена ергономіка, поліпшені швидкісні характеристики, і наявність безлічі різних налаштувань параметрів зйомки. Якщо ваша мета - зйомка далеких об'єктів (тварини, випадкові портрети), то вибір неодмінно впаде на ультразуми, такі як Panasonic Lumix FZ30, Canon PowerShot S3 IS і тп. Важливим критерієм при покупці ультразума є наліе стабілізатора зображення. Якщо ж ви вирішили займатися фотографією професійно, то слід вибирати дзеркальні цифрові камери. Вони важче, великих розмірів, дорожче, але ті можливості, які вони надають фотографу: супершвидкісна зйомка (до 5 кадрів в секунду), швидкість фокусування, крапковий замір і можливість міняти об'єктиви - з лишком виправдовують витрати. Можна звернути увагу на такі популярні моделі як Nikon D50, Canon 350D, Nikon D200, Canon 30D і тп. Слід звернути увагу на різні види поставок дзеркальних фотоапаратів: BODY і KIT. У BODY комплектації пропонується тільки сама камера, без об'єктива, відповідно потрібно буде подбати про вибір об'єктива відповідного для вашої майбутньої камери і оптимально підходить для обраного Вами виду зйомки (портрет, пейзаж, репортаж, тощо). У комплектації KIT камера продається в комплекті з 1-2 двома об'єктивами. Тепер розглянемо характеристики цифрового фотоапарата, що впливають на якість одержуваних фотографій. 1. Матриця Матриця - це безліч світлочутливих елементів - пікселів. Кожен піксель матриці реагує на потрапляння світла на нього - виробляє електричний сигнал, який залежить від інтенсивності прийшов світла. Знаючи тільки інтенсивності світла в пікселях можна отримати чорно-білу картинку. Щоб отримати кольорове зображення кожен піксель покривають одним з трьох фільтрів: червоним, зеленим або синім, відповідно до колірної схемою RGB. У цій схемі всі інші кольори отримують шляхом змішування трьох основних. Тобто, знімаючи у форматі RAW ми отримаємо файл, в якому кожен піксель буде одного з трьох кольорів. При зйомці у формати JPEG і TIFF камера обчислює колір в заданому пікселі, використовуючи сусідні з ним осередки. У матриці є два важливі параметри, які впливають на якість зображення. Роздільна здатність матриці. Вимірюється в мегапікселях. Наприклад, якщо у матриці фотоапарата 4 Мегапікселя (Мп), то це значить, що матриця складається з 4ех мільйонів пікселів (осередків). Чим більше дозвіл, тим більше дрібних деталей може відобразити фотоапарат на знімку. Проте гнатися за мегапікселями не варто.Наприклад, для друку фотографій розміру 10х15 см цілком вистачить і 1 мегапікселя. Оптимальним вибором буде камера з 3-5 мегапікселями, на ній можна буде друкувати фотографії аж до формату A4 (20х30см). ![]() Розмір матриці. У популярних моделях фотоапаратів використовуються матриці з лінійними розмірами від 1/1.8 до 1/3.2 дюйма. У першому випадку матриця більше.Велика матриця дає наступні переваги: може зареєструвати більше світла (може передати більше відтінків), менше шумить. Таким чином, якщо порівняти дві матриці розмірами 1/1.8 і 1/3.2 з однаковою кількістю пікселів (наприклад, 4МП), кращою буде перша, так як 4000000 пікселів розташовані на більшій площі, і, отже, така матриця буде давати кращу картинку (більш якісну і менш гучну). В іншому випадку, коли порівнюються дві матриці c однаковими лінійними розмірами, але різним числом мегапікселів, наприклад, 6 і 7, перевагу також слід віддати першої, так як це не тільки дозволить заощадити гроші, але й отримати більш якісні знімки в подальшому. Примітка: дане вірно при порівнянні матриць одного виробника або однієї лінійки фотокамер, так як у різних виробників можуть бути різні типи матриць з непорівнянними характеристиками. Чутливість матриці (ISO). Змінюється в діапазоні від 50 до 3200. Високі значення чутливості дозволяють зробити чіткий знімок у сутінках або навіть вночі, правда при високих значеннях чутливості неминуча поява цифрового шуму. 2. Об'єктив Саме завдяки об'єктиву світло потрапляє в камеру і формується зображення на матриці. Від якості об'єктива багато в чому залежить якість одержуваного зображення - чіткість, різкість, відсутність спотворень і т.п. Важливими елементами об'єктива є лінзи і діафрагма. Лінзи відповідають за характер світла, а діафрагма дозволяє контролювати кількість цього світла. Закриваючи діафрагму до мінімальних значень, ми можемо зменшити кількість світла потрапляє на матрицю. Основні характеристики об'єктива: Світлосила. Світлосила - це значення максимально відкритою діафрагми. Чим більше світлосила об'єктиву, тим краще і дорожче фотоапарат. При одних і тих же умовах освітленості, об'єктив з більшою світлосилою дозволяє знімати на більш коротких витримках. Зазвичай маркування об'єктива виглядає так: 5.8-34.8mm 1:2.8-4.8. Перша пара чисел це фокусна відстань (відстань від передньої лінзи об'єктива до матриці). Друга пара чисел - це відповідні значення світлосили об'єктива. Наприклад, тут в положенні 34.8мм (на максимальному зумі) об'єктив має світлосилу 4.8. Чим менше числа світлосили, тим краще. Об'єктив з характеристиками 5.8-34.8мм 1:2-3.2 вважався б більш світлосильним. Фокусна відстань. Від фокусної відстані залежить кут огляду об'єктиву і те, як далеко він «бачить». Для цифрових фотоапаратів фокусна відстань призводять також у 35мм еквіваленті. Це пов'язано з тим, що діагональ матриці менше діагоналі кадру 35мм плівки, ті є матриця охоплює не все поле кадру, звідки і виникає поняття збільшення фокусної відстані (Focal Length Multiplier). У різних камер цей фактор коливається від 1.3 до 1.6. Кут огляду. Напряму залежить від фокусної відстані.Приблизно відповідним куту огляду очі людини вважається об'єктив з фокусною відстанню 50мм. Об'єктиви з меншим фокусною відстанню-широкоугольника, з великим - телеоб'єктиви. На фото 1 наведено варіант фотографії Ісаакіївського собору знятого на об'єктив з фокусною відстанню 20мм (шірік), а на фото 2 той же собор, знятий на 80мм (телевик). Фото 1. ![]() Фото 2. Зум (zoom). Зум об'єктива обчислюється дуже просто: для цього потрібно більшу фокусну відстань розділити на менше. Для фотоапарата, зазначеного вище, зум дорівнює 34.8/5.8 = 6. Що й зазначено виробником. Якщо фотоапарат забезпечений об'єктивом без зума, то на ньому вказується його фокусна відстань і світлосила: наприклад, 20mm 1:2.8. Чим більше зум фотоапарата, тим складніше його конструкція, і виробникові доводиться знаходити компроміс між вартістю і якістю.Тому ультразуми (6-12x) зазвичай дають гіршу картинку в порівнянні з помірними зумами (до 3x). 3. Стабілізатор зображення Стабілізатор зображення покликаний боротися з так званим ефектом «шевеленки» - викликаним тремтінням рук при фотографуванні на досить великих витримках або при великому зумі. Варіанти стабілізації: Оптична стабілізація. Заснована на тому, що в об'єктив вбудований рухливий стабілізуючий елемент, який викривляє шлях світла в потрібному напрямку. Також в об'єктиві є сенсори, які керують рухом цього елементу. В результаті, при незначних коливаннях фотоапарата, проекція картинки на матрицю завжди залишається нерухомою. Втім, у неї є і свої мінуси: Знижується світлосила об'єктива, Зростає вартість Для своїх об'єктивів Canon розробила систему стабілізації Image Stabilizer (IS). У Nikon аналогічна система позначається як VR. Anti-shake. У даній технології стабілізації, на відміну від оптичної, рухомим елементом є сама матриця. Головний плюс цього підходу полягає в незалежності стабілізації від об'єктива, відповідно така стабілізація може працювати з будь-якою оптикою.Першою таку стабілізацію розробила Konica Minolta. Найбільш яскравим прикладом наявності вбудованого antishake є новинка від Sony - модель Alpha DSLR-A100. 4. Видошукач Видошукач дозволяє побачити майбутню картинку перед натисканням на спуск. У цифрових компактних камерах він може зовсім відсутніми, його роль виконує дисплей, на якому в реальному часі формується зображення. Видошукач може бути: Оптичним, Дзеркальним, Електронним ![]() Найкращим вважається дзеркальний видошукач. Він дозволяє побачити реальну площу кадру без спотворень. Тобто фотограф бачить через нього рівно те, що через мить опиниться фотографією. ![]() Оптичний же видошукач є просто наскрізним отвором в корпусі камери і не відповідає тому що бачить об'єктив, хоча б тому, що зміщений відносно нього на деяку відстань, проте в цьому випадку на допомогу приходить фотографу дисплей. 5. Дисплей фотоапарата На компактних цифровиках дисплей дозволяє бачити картинку такою, якою вона вийде на фотографії і заздалегідь побачити недоліки в композиції, тіні, освітленості (деякі фотоапарати вміють показувати гістограму майбутнього зображення в реальному часі). На зеркалках дисплей може служити для перегляду вже зроблених кадрів. Також дисплей служить інтерфейсом для управління фотоапаратом, тому, чим він більший і яскравіше, тим краще. ![]() 6. Спалах Зазвичай кожен фотоапарат забезпечується вбудованої слабомощной спалахом, здатної підсвітити передній план. Також спалаху забезпечуються різними функціями придушення ефекту червоних очей і т.п. У професійних і напівпрофесійних камерах також присутній контакт для підключення зовнішнього спалаху - гарячий черевик. Зовнішні спалахи дозволяють досягти набагато кращих результатів у всіх жанрах зйомки. 7. Можливість ручних налаштувань ![]() Важливою умовою отримання якісних фото є наявність у фотоапараті ручних налаштувань. А саме, можливість: Регулювати діафрагму Регулювати витримку ![]() Встановлювати баланс білого Змінювати чутливість матриці І інші настройки. Наявність цих регулювань дозволяє повною мірою контролювати процес зйомки, адже навіть самий швидкий процесор камери може не знати задуму фотографа. ![]() |
|
Всього коментарів: 0 | |