Головна » 2012 » Березень » 01 » Як вибрати велосипед?
11:30
Як вибрати велосипед?
Для правильного підбору велосипеда Вам необхідно відповісти на кілька простих запитань:
 

1. Для чого Вам велосипед, де і скільки Ви плануєте на ньому кататися?
2. Який бюджет Ви можете виділити на покупку велосипеда?
3. Який Ваш зростання / вага / вік?
 

 
Питання № 1. Ваш стиль катання
Велосипед дарує ні з чим не порівнянну свободу і кожен використовує його на свій розсуд. Можна просто покататися по місту, а можна підкорити всі лісові яри або сходи найближчого супермаркету. За більш ніж двадцятирічну історію гірського велосипеда сформувалася безліч стилів катання, і, звичайно ж, не можна забувати про сам початок, про те, з чого все почалося - про шосе. Далі ми приведемо короткий опис стилів катання, яке допоможе Вам визначитися з типом вашого майбутнього велосипеда.
   
Гірські велосипеди
Крос-кантрі - найпопулярніший стиль катання на гірському велосипеді. Це можуть бути лісові стежини, прогулянки в парку, заняття фітнесом, а також затяжні велопоходи, екстремальні спуски і неймовірні, майже вертикальні підйоми! Байк для кросс-кантрі стане Вашим кращим другом. Адже з ним Ви зможете покататися з друзями, відправитися в велоподорож, або просто знайти відмінну фізичну форму.Зазвичай, велосипед для кросс-кантрі - це хардтейл або короткоходний двухподвес з ходом підвіски не більше 100 мм.
Але для байків крос-кантрі існує і ще одне призначення - гонки! Швидкість, витривалість, технічність і витонченість - ось відмінна риса кросс-кантрі. Чого тільки варті непередавані відчуття на старті з більш ніж сотнею-другий таких же фанатів як Ви!
 
Плюси
Універсальний
Найбільш доступний (від $ 300)
Широкий асортимент комплектуючих
Легко модифікується під Ваш смак
Мінуси
Щодо велику вагу (11-14 кг)
Слабкий накат по асфальту
Спортивна посадка і тип комплектуючих орієнтовані на насамперед на спорт, а не комфорт
 
Двухпідвіси
Найпрогресивніший тип гірських велосипедів з підвіскою на передньому і задньому колесі. Найбільш популярні двопідвісної велосипеди для крос-кантрі і Трейл, що набирає сьогодні величезну популярностьв Європі. Своєю масовості цей вид катання зобов'язаний захоплюючого змішання подорожей по самим мальовничим гірським курортам з захоплюючим дух адреналіном в крові. Причому для подібних прогулянок зовсім не обов'язково бути досвідченим спортсменом, адже велика частина катання проходить по спусках, на якому Ви можете їхати з тією швидкістю, з якою забажаєте самі.
Велосипеди для Трейла поєднують суперечливі поняття міцності, функціональності і легкої ваги. У зв'язку з цим у них суцільно використовуються найсучасніші технології та матеріали. Рама, наприклад, буде не інакше як з карбону (або як мінімум авіаційного алюмінію), гальма тільки дискові та ще й гідравлічні, а конструкція підвіски з ходом близько 130 см найчастіше в рази складніше мотоциклетної. І це при загальній вазі близько 11 кг!
 
Плюси
Значно більш комфортні за рахунок обох підресорених коліс
Краще тримають вибоїсту трасу
Більш прохідні
Мінуси
Більш висока ціна в порівнянні з хардтейлом
Трохи важче за рахунок задньої амортизованою підвіски
   
Міські
Головні риси такого велосипеда - це хороший накат по асфальту, зручність користування. Адже більшість любителів не обов'язково беруть участь в гонках або прагнуть підкорити всі яри і екстремальні спуски! Зазвичай, люди купують велосипед для підтримки фізичної форми або, банально, як засіб пересування! Давайте подивимося на вулиці європейських країн: кожен другий, хто зустрінеться Вам по дорозі, буде на велосипеді. Зазвичай, для міста чи фітнесу підходять нескладні велосипеди з переднім амортизатором. Багато хто віддає перевагу практичність (легкий і вкрай компактний велосипед). Хтось любить швидкість (воліють дорожні велосипеди з великим діаметром коліс і гладкими покришками). В Україну також даний стиль вкрай популярний.
 
Плюси
Виключно комфортні (широке сідло, вертикальна посадка з високим кермом)
Хороший накат і швидкість на асфальті і твердому грунті
Є моделі орієнтовані на швидкість, а є на комфорт
Мінуси
Вузькі колеса гірше працюють в бруді і на розбитій дорозі
   
Кросові і туристичні
Великі 28-ми дюймові колеса цих велосипедів забезпечують відмінний накат і швидкість. Завдяки цьому він ідеальний як для укоченого грунту, так і для асфальту.На цих кросових велосипедах Ви будете долати значні відстані по лісі, парку, скверу або польовій дорозі, витрачаючи менше сил, ніж на 26-дюймовому велосипеді. А перебуваючи в місті, без особливих зусиль поїдьте на роботу, у справах, і просто для задоволення. При цьому велосипед є спортивним: на ньому аеродинамічна посадка і все розраховано на швидкісне і легке пересування по відносно рівним покриттям.Кросові велосипеди часто мають амортизаційну вилку з невеликим ходом (50-80 мм) для комфортного подолання нерівностей грунту.
 
Плюси
Універсальні моделі, що увібрали в себе переваги гірських і міських моделей.
Мають хорошим накатом
В міру прохідні
Легше гірських моделей
Мінуси
Обмежена маневреність
   
Шосейні
Ці велосипеди покликані розвивати максимальну швидкість. Для них призначені рівні шосе. Тонкі колеса накачані до 8 атмосфер - щоб тертя кочення покришок по асфальту було мінімальним. Рама з тонких трубок, легкі гальма, легке кермо і сідло, легкі колеса - все це для того, щоб зробити цей апарат повітряним (найдосконаліші «шосейники» важать близько 5 кг). Тут відсутня всяка амортизація, щоб був максимальний накат по рівному і твердому покриттю, тому по нерівностях на такому велосипеді проїхати важко, а по бруду - неможливо.
 
Плюси
Дуже швидкі
Легкі
Мінуси
Критичні до якості дорожнього покриття
Непрактичні
   
Street, Dirt
Екстремальні велосипеди для міських умов (Street), а також для трюків на земляних гірках (Dirt). Ці моделі розраховані на молодь, яка віддає перевагу отримувати адреналін при пересуванні по місту, виконуючи різні трюки. Мають дуже потужною рамою і міцними комплектуючими. Рами завжди маленького розміру, а їздять на таких велосипедах зазвичай стоячи.
   
BMX
Спеціальні трюкові велосипеди маленького розміру з колесами 20 ", однією передачею і часто без гальм. ВМХ - це самий видовищний, що можна робити на велосипеді. Захоплюючі трюки, катання задом, підстрибування на одному колесі, віртуозні повітряні трюки на рівній поверхні і на спеціальних спорудах - все це ВМХ, який збирає величезні натовпи глядачів. Такі маленькі велосипеди легко управляються і можуть витримати дуже грубе поводження.
 
 
 
Питання № 2. Бюджет
На сьогодні нижня межа більшості відомих виробників становить трохи більше $ 300.Цифри наведені для найбільш популярних у нас гірських велосипедів.
 
$ 300-500: за цю суму Ви отримаєте молодший в лінійці велосипед гарного бренду.Комплектуючі зазвичай розраховані на недосвідчених новачків з невеликим річним пробігом. Рекомендуємо такі велосипеди в якості прогулянкових.
Це мінімальний ціновий рівень для якісного велосипеда, який не буде доставляти Вам проблем. Якщо Ви бачите ціну нижче $ 300 - будьте уважні, чудес не буває.Напевно такий екземпляр зроблений з низькосортних, важких матеріалів, погано укомплектований і зібраний з мінімальними стараннями, не пройшов перевірку якості, тому може працювати дуже погано, постійно вимагати ремонту.
 
$ 500-1500: золота середина. З риси в $ 500 зазвичай починаються найпопулярніші моделі, без особливих компромісів в якості. Велосипеди всерйоз і надовго. Що стосується якісного росту в порівнянні з нижнім ціновим сегментом: зазвичай більш якісна і легка алюмінієва рама, більш якісна (часто вже повітряна або масляна) вилка, можуть стояти дискові гальма. Такі велосипеди легше, надійніше і зручніше.
 
$ 1500-10000: в цьому сегменті з'являються справжні гоночні снаряди, двухподвеси (велосипеди з амортизацією обох коліс) і просто ексклюзивні моделі для заможних людей. У таких моделях все частіше зустрічається карбон, дорогі матеріали обробки, застосовуються тільки кращі компоненти. Дизайн, звичайно, до пари. Все це позитивно проявляється, звичайно ж, в їзді і в Ваших відчуттях від володіння цим велосипедом.
 
Що стосується інших стилів, то вони зазвичай трохи дорожче. Особливо за ціною відрізняються шосейні велосипеди - у них бюджетний сегмент відсутній повністю.
 
Питання № 3. Підбір розміру рами
Як правило, кожна модель велосипеда випускається з різними розмірами рами.Зроблено це для того, щоб зробити поїздку максимально комфортною для людини з конкретним ростом. Варто зауважити, що розмір рами відрізняється не тільки висотою, але й довжиною. Складність полягає в тому, що кожен виробник вимірює висоту різними способами, тому 19 дюймів одного бренду цілком можуть відповідати 18 або 20 іншого. У зв'язку з цим ми намагаємося більшою мірою враховувати літерні позначення розмірів - в них орієнтуватися простіше.
 
Таблиця відповідності розмірів велосипеда і зростання
 




Прибл. висота рами, дюймів*
Ріст, смРозмерГірськийТуристичний/міський
140-155XS1314
150-165S1516
160-175M1718
170-185L1920
180-195XL2122
190-...XXL2324

* 1 дюйм = 2,54 см

 
Кілька рекомендацій:
1. Підбір розміру рами не так однозначна - помилка на одне значення не критична і цілком поправна без втручань в конструкцію велосіпеда.Еслі велосипед здається Вам замалим, Ви можете підняти сидіння вгору і відсунути його назад. Також можна нахилити кермо або поміняти винос керма на більш високий і довгий. І навпаки, якщо велосипед здається Вам завеликим.
2. Дуже важливо враховувати стиль Вашої їзди.
Вибирайте менший розмір рами якщо Ви:
- Віддаєте повільні прогулянки по парку (спина буде в більш вертикальному положенні і менш напружена);
- Обираєте велосипед для літніх людей;
- Катаєтеся в агресивному стилі з великою кількістю стрибків (низька рама дозволить легше стрибати і знизить шанси дістати до неї при падінні).
Переглядів: 2176 | Додав: TeMka | Теги: міський, гірський, як правильно, BMX, стиль катання, шосейний, туристичний, кросовий, дорожний, Як вибрати велосипед | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: